.

.

torstai 14. elokuuta 2014

Rahalla saa ja hevosella pääsee

Myös ilman rahaa saa ja halvallakin hevosella pääsee, jos on näppärä käsistään. Todisteena tästä on meidän Aatu, joka juoksee ensi keskiviikkona Derby-karsinnoissa Helsingissä. Eipä ole miljoonia käytetty siihen kantturaan. Vain aikaa, viitseliäisyyttä, verta, hikeä, kyyneleitä ja vähän taitoa.

Ja sitten. Esittelen tässä nyt käsityöuutuuksiani, kuten olen ruukannut tehdä. Olen opiskelija, eikä minulla ole kasoittain rahaa tai mammonaa. Ei minulla ole varaa Marimekon tietokonepussiin, jota olen jo pitkään himoinnut. Niinpä tein sen itse! Hinnaksi tuli 1€. Löysin kirpparilta törkeän ruman telttamaisen Marimekon hameen, jonka leikkasin paloiksi ja ompelin juuri oikean kokoisen pussukan tietokoneelleni. Eteen tein taskun, jossa voi säilyttää hiirtä, laturia ja muistitikkuja.


 

Lisäksi olen tuunaillut makuuhuonettani hieman. Olen aina haaveillut sängynpäädystä, jota vasten voi nojailla kirjaa lukiessa. Kaupoissa ja netissä myytävät sängynpäädyt ovat neutraaleja ja yksivärisiä  tylsimyksiä, ja hintakin näyttää lähes poikkeuksetta kolmenumeroista lukua. Niinpä marssin rautakauppaan ja pyysin saada palan paksua styroformia. Noutopihan mies nauroi minulle, mutta sain palani. Sen jälkeen kävin valitsemassa kangaskaupasta kivan retrokankaan, jonka sitten niittasin niittipyssyllä palan nurjalle puolelle kiinni. Styroform on kestävää, mutta silti kevyttä ja pehmeää materiaalia, ja se pysyy paikoillaan ihan ilman seinään kiinnitystä. Nyt on mukava nojailla ja lueskella kirjoja! Kangasta voi vaihtaa helposti aina halutessaan. Hintaa tälle sängynpäädylle tuli vajaat 20€. Makuhuoneeni on monen mielestä varmaan aika lapsellisen näköinen pastellisävyineen. Juuri hattaralinnan näköisen siitä halusinkin, koska haluan nähdä unia My Little Ponyista, muumeista ja halinalleista. Ja juuri sellaisia unia siellä useimmiten näkeekin!

 

Olen myös ommellut tilkkutyynyjä kangastilkuista. Ja kesätyynyjä. Ja pipoja, tunikoita, tuubihuiveja. Pussukoita. Niin, ja rakkaan edesmenneen mammani nypläämiä pitsejä olen ommellut kiinni uusiin ostamiini pyyhkeisiin.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti